3.3 Představení produktu

JAK NAPSAT PODNIKATELSKÝ PLÁN

3.3 Představení produktu

„Nemůžeš čekat mlíko, když nemáš krávu.“
Přísloví

Produkt

V předchozí kapitole bylo naznačeno, že osobnost a schopnosti podnikatele jsou mnohdy důležitější, než produkt samotný. To je do určité míry pravda, ale čím lepší produkt budete mít, tím se vaše šance u investora samozřejmě zvyšují. Vazba podnikatel - produkt spolu musejí jít ruku v ruce, zkušenosti podnikatele a produkt samotný by měly být v dostatečném souladu. Stejně tak je žádoucí, aby samotný produkt dostatečně zaujal i investora. Mnoho investorů má totiž problém investovat do určitých oblastí. Často to jsou výrobky či služby spojené se zbraněmi, drogami, alkoholem, hazardem či obecně šedou ekonomikou.

Dalším ne příliš oblíbeným typem podnikání je distribuční firma. Investoři mají rádi exkluzivní produkty, kde je obvykle také vidina vyšší marže a zisku. Investorovi také dostatečně popište, jak zamezíte či ztížíte konkurenci, aby za pár měsíců váš produkt nenabízela také.

Obrovskou výhodou je, pokud váš produkt lze rozšířit do zahraničí. Plusem také může být, pokud váš produkt má například pozitivní vliv na životní prostředí, rodinné vztahy, sociální soužití apod. Klíčové ale pro investora nebo banku jsou samozřejmě ekonomické údaje produktu - jak ho dokážete prodat, respektive jaký s ním dokážete tvořit obrat, potažmo zisk.

Pokud si nejste některou částí podnikatelského plánu jisti, nabízíme kompletní sestavení podnikatelského záměru, zpětnou vazbu na záměr nebo i konzultace při začátku vašeho podnikání.

Pokračovat můžete na další kapitolu: 3.4 Marketing
TOP
30